loading...
آموزش سئو
آی تی من بازدید : 43 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

تونی مونتانا در فیلم صورت زخمی (Scarface) برای دستیابی هرچه سریع‌تر به رویای موفقیت و ثروت از کوبا به فلوریدا فرار کرد؛ اما نتوانست آنطور که می‌خواست به هدفش برسد. همین فیلم باعث شد تا نام تونی مونتانا برای کنایه زدن به آنهایی که سودای موفقیت یک شبه دارند استفاده شود.

گویا دنیای مشترک ما و گوگل هم با موفقیت یک‌شبه مشکل دارد؛ چون گوگل هم نمی‌خواهد به کسب‌وکارهای غیرمعتبر و غیرقابل اعتماد اجازه دهد تا هر محتوایی که دلشان خواست منتشر کنند یا هر محصولی که می‌خواهند بفروشند.

به‌روزرسانی الگوریتم فلوریدا ۲ (که حالا به آن به‌روزرسانی هسته مارس یا ۲۰۱۹ March 2019 Core Update می‌گویند)، یکی از قدم‌های گوگل در راستای چشم‌اندازی بلندمدت برای بها دادن به کسب و کارهای تخصصی و قابل اعتماد است.

تحلیل‌ها و مطالب زیادی درباره الگوریتم فلوریدا ۲ منتشر شده است که پر از کلماتی مثل احتمالاً، شاید، بعضی و ... هستند؛ این مقاله یک بررسی و چکیده از فصل مشترک همه تحلیل‌ها است.

اگر موافق باشید اول برویم سراغ اینکه اصلاً به‌روزرسانی هسته چیست و چه فرقی با به‌روزرسانی‌های دیگر دارد؛ سپس به آپدیت فلوریدا و حرف‌وحدیث‌هایی که پشت آن است برسیم؛ بعد هم ببینیم که چطور می‌شود از آزمون این به‌روزرسانی عبور کرد و جایگاه خوبی در نتایج گوگل گرفت.
به‌روزرسانی هسته الگوریتم گوگل چیست؟

اجازه دهید همین‌جا رازی را به شما بگویم؛ الگوریتم جستجوی گوگل به طور میانگین روزانه ۹ بار به‌روزرسانی می‌شود!

اما اگر دقت کرده باشید این حجم انبوه از به‌روزرسانی‌های روزانه اهمیت چندانی ندارند و سروصدای زیادی هم نمی‌کند. در مقابل این به‌روزرسانی‌های کوچک، به‌روزرسانی‌های دیگری هم هستند که یا به‌صورت یک الگوریتم جدید به الگوریتم اصلی هستۀ گوگل سنجاق می‌شوند و وظایف خاصی بر عهده دارند (مثل پاندا و پنگوئن) یا اینکه صرفاً یک آپدیت مهم هستند که اولویت‌بندی فاکتورها و سیگنال‌های تاثیرگذار را تغییر می‌دهند.

فلوریدایی که امروز می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم از نوع آپدیت هسته و در واقع تغییراتی است که در الویت‌بندی فاکتورهای رتبه‌بندی اعمال شده، تا کاربران به بهترین نتایج برسند.

دقت کنید که، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ فاکتور و سیگنال در رتبه‌بندی نتایج جستجو تاثیرگذارند و وقتی به‌روزرسانی از نوع هسته اعمال می‌شود، درجۀ اهمیت تعداد زیادی از این فاکتورها تغییر می‌کند.

برای مثال؛ ۵۰ فاکتور تاثیر گذار اهمیت کمتری پیدا می‌کنند و ۶۰ فاکتور به اهمیت‌شان افزوده می‌شود.

اگر گوگل اطلاعاتی درباره به‌روزرسانی‌های هسته الگوریتم خود منتشر می‌کرد باید چنین بیانیه‌های خیالی را می‌خواندیم:

    ما در این به‌روزرسانی درجه اهمیت کلید‌واژه در تگ‌های H1 پنج درصد اضافه کردیم، ارزش داشتن HTTPS را به ۱۸ درصد ارتقا دادیم و به اهمیت وجود تصویر در میان متن  نیز ۱۰ درصد اضافه کردیم.

هرچند این یک بیانیه ساده و خیالی است اما به درک به‌روزرسانی هسته الگوریتم کمک می‌کند.

حالا یک سوال دیگر؛
تغییر در اولویت‌بندی بر چه اساسی اعمال می‌شود؟

شاید تصور کنید که این تغییرات به صورت دستی (مانوآل 😁 ) توسط مهندسان گوگل اعمال می‌شود اما در عمل اینطور نیست. در سال‌های اخیر و به ویژه بعد از الگوریتم رنک‌برین (Rankbrain) نقش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در به‌روزرسانی‌ها بیشتر شده است.
الگوریتم گوگل پنگوئن چیست و چگونه به سقوط رتبه گوگل منجر می‌شود؟حتما بخوانید: الگوریتم گوگل پنگوئن چیست و چگونه به سقوط رتبه گوگل منجر می‌شود؟

گوگل یک سیستم یادگیری ماشین (Machine Learning) دارد که ۲۴ ساعته در حال تحلیل انبوهی از داده‌های جمع‌آوری شده‌، یادگیری رفتار کاربران و ساخت الگوریتم‌های جستجوی بهتر است. همه خدمات گوگل به نوعی با این سیستم درگیر هستند و به آن اطلاعات می‌دهند.

سیستم هوش مصنوعی مدام در حال بهتر کردن مدل‌های رتبه‌بندی نتایج است؛ در این بین اگر یادگیری ماشین بتواند مدلی را بسازد که آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد، در هستۀ الگوریتم اصلی اعمال می‌شود.

حالا که می‌دانیم به‌روزرسانی هسته چه تفاوتی با به‌روزرسانی‌های بزرگ و هدفمند گوگل دارد به سراغ الگوریتم فلوریدا ۲ یا همان آپدیت هسته مارس ۲۰۱۹ می‌رویم.
داستان الگوریتم فلوریدا ۲ از کجا شروع شد؟

هر وقت گوگل می‌خواهد یک به‌روزرسانی در الگوریتم را اجرا کند رفتاری شبیه کینگ کونگ از خود نشان می‌دهد! حرف نمی‌زند و همه را می‌ترساند اما بعد معلوم می‌شود دل لطیف و مهربانی دارد. خوشبختانه چند وقت اخیر این رفتار کمی تغییر کرده است.

به روز رسانی الگوریتم فلوریدا

گوگل در سال ۲۰۱۷ یک محقق و بلاگر معروف در حوزه موتورهای جستجو به نام دنی سالیوان (Danny Sullivan) را - که تصمیم گرفته بود شغل قبلی خود را ترک کند- استخدام کرد. کار دنی سالیوان این است که به مردم توضیح دهد موتور جستجوی گوگل چطور کار می‌کند و از طرف دیگر، بازخوردها را درباره موتور جستجوی گوگل دریافت کند.

از سال ۲۰۱۷ به بعد کمی نحوه اطلاع‌رسانی درباره به‌روزرسانی‌ها بهتر شد. چند آپدیت اخیر قبل از اجرا توسط دنی سالیوان اطلاع‌رسانی شدند و امیدواریم موارد بعدی هم در حد یک توئیت و نامگذاری اطلاع‌رسانی شوند.

دنی سالیوان که حالا از طرف گوگل صحبت می‌کند، برای به‌روزرسانی فلوریدا ۲ نامی انتخاب نکرده بود و همین باعث شد فردی به اسم برت تبکی (Brett Tabke) نام فلوریدا ۲ را انتخاب کند.
چرا نام آن را فلوریدا ۲ گذاشتند؟

دلیل این نامگذاری کمی شیطنت‌آمیز بود. چون که آقای برت تبکی بنیانگذار کنفرانس سالانه‌ای به نام Pubcon است و در سال ۲۰۰۳ وقتی همین کنفرانس در ایالت فلوریدا در حال برگزاری بود گوگل یک به‌روزرسانی بزرگ را اجرا کرد که هیچ نامی نداشت. این بزرگوار هم آن موقع نام فلوریدا را برای به‌روزرسانی انتخاب و در کنفرانس مطرح کرد.

همین کنفرانس در ماه مارس سال ۲۰۱۹ دوباره در فلوریدا برگزار می‌شد که گوگل به‌روزرسانی الگوریتم خود را اطلاع‌رسانی کرد اما اسمی نداشت. آقای برت تبکی هم دید یک بار گفتم فلوریدا همه قبول کردند این دفعه هم می‌گویم فلوریدا ۲؛ سنگ مفت گنجشک مفت. خوشبختانه دنی سالیوان متوجه ابهام در نامگذاری شد و اسم آن را به «March 2019 Core Update» تغییر داد.

این ساختار نامگذاری جدید حداقل برای به‌روزرسانی‌های هسته ادامه پیدا خواهد کرد چون به‌روزرسانی بعدی هم June 2019 Core Update نامگذاری شد.

بعد از اعلام این خبر، چشم همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی به نمودارهای آماری گوگل آنالیتیکس دوخته شد تا ببینند نتیجه این به‌روزرسانی چه خواهد شد.

حالا که زمان کافی از به‌روزرسانی گذشته است نتایج تقریباً قابل اتکایی به دست آمده است.

به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟
ما به شما کمک می‌کنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
تبلیغات گوگل ادز021-41897070داخلی 2

نتیجۀ یک به‌روزرسانی پر حرف و حدیث

تحلیل‌ها دربارۀ این آپدیت پرحاشیه زیاد است؛ اما اگر بخواهیم فصل مشترک همۀ آن‌ها را بگوییم، می‌رسیم به 3 چیز:

    فاکتور E-A-T
    محتوای اثرگذار و مفید
    کیفیت بک‌لینک‌

دو موضوع «محتوای مفید» و «کیفیت بک‌لینک» هرکدام مباحثی بسیار گسترده هستند که بعد از به‌روزرسانی الگوریتم فلوریدا ۲ هم همان حرف‌های گذشته تکرار شد اما E-A-T از سال ۲۰۱۷ بر سر زبان‌ها افتاده و برای خیلی‌ها تازگی دارد.

قبل از این که به E-A-T برسیم بهتر است به ارتباط فلوریدا ۲ با ‌به‌روزرسانی‌های قبلی و بعدی بپردازیم چون بررسی جداگانه فلوریدا ۲ از بقیه غیرممکن است.
آپدیت فرد (Fred) گوگل چیست و چگونه از خطر جریمۀ آن در امان بمانیم؟حتما بخوانید: آپدیت فرد (Fred) گوگل چیست و چگونه از خطر جریمۀ آن در امان بمانیم؟
ارتباط به‌روزرسانی هسته مارس ۲۰۱۹ با آپدیت‌های قبلی و بعدی

فوریه ۲۰۱۷ یک آپدیت کوچک باعث شد سایت‌ برندهای مشهور و بزرگ رتبه‌های بهتری بگیرند. این نقطه شروع ‌به‌روزرسانی‌هایی بود که به آرامی در الگوریتم جستجو اعمال می‌شوند و اهداف مشترکی دارند.

به اتفاقات زیر توجه کنید:

    در سال ۲۰۱۷ رتبه سایت هتل ماریوت که یک برند بزرگ و شناخته شده است در بسیاری از کلیدواژه‌های مرتبط افزایش یافت. حتی مقاله‌های نقد و بررسی و تجربه‌های شخصی زیادی که با رعایت نکات سئو درباره هتل ماریوت و بقیه برندهای بزرگ نوشته شده بودند به رتبه‌های پایین‌تری نسبت به سایت خود آن برندها رفتند.
    در مورد جالب دیگری مشخص شد مقالات مرتبط با راه‌اندازی کسب و کار که توسط افراد متخصص و با سابقه نوشته شده‌اند نسبت به مقالاتی که توسط کپی‌رایترهای حرفه‌ای اما بدون تجربه واقعی نوشته شده‌اند رتبه بالاتری کسب کرده‌اند.
    در سال ۲۰۱۸ چند به‌روزرسانی در الگوریتم به نام‌ «Medic» باعث شد که بسیاری از سایت‌های منتشرکنندۀ محتوا با موضوع سلامت و درمان دچار افت رتبه شدید شوند.
    در به‌روزرسانی March 2019 Core Update دوباره همان سایت‌های پزشکی و سلامت تحت تاثیر قرار گرفتند. بسیاری از آنها که رتبه‌های پایین داشتند دوباره به جایگاه قبلی برگشتند و تعداد کمتری که بعد از Medic رتبه خوبی گرفته بودند به جایگاه پایین‌تر رفتند.

نتیجه-آپدیت-هسته-گوگل-2019

نکتۀ جالب در این بالا و پایین رفتن سایت‌های سلامت و درمان در این بود که آنهایی توانستند رتبه خود را حفظ کنند یا رتبه بهتری بگیرند که چند ویژگی مشترک داشتند:

    سایت منتشر کننده متعلق به یک مرکز یا برند شناخته شده بود
    محتوا توسط افراد متخصص مثل پزشک‌ها نوشته شده است
    در هر موضوع اطلاعات کامل و مفید ارائه شده است

در بسیاری از تحلیل‌ها اینطور نتیجه‌گیری شد که شاید فلوریدا ۲ یک به‌روزرسانی برای کم کردن تاثیر یا اصلاح آپدیتهای قبلی بود. این نتیجه‌گیری از طرف گوگل رد یا تایید نشد.

با نگاهی به همه‌ به‌روزرسانی‌های شروع شده از سال ۲۰۱۷ می‌توان به یک چشم‌انداز کلی از به‌روزرسانی‌های اخیر دست پیدا کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 757
  • بازدید کلی : 3,001