loading...
آموزش سئو
آی تی من بازدید : 81 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

86. عمر دامنه لینک‌هنده

بک‌لینک‌هایی که از دامنه‌های قدیمی داده می‌شوند ممکن است از دامنه‌های جدید، قدرتمندتر باشند.
87. تعداد دامنه‌های لینک‌دهنده

تعداد دامنه‌هایی که به شما لینک می‌دهند، یک فاکتور مهم رتبه‌بندی برای الگوریتم‌های گوگل محسوب می‌شوند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید.
89. لینک‌ گرفتن از آی‌پی آدرس‌های مختلف

لینک‌های به دست آمده از آی پی آدرس‌های مختلف نشان‌دهنده این است سایت‌های مختلفی در حال معرفی شما هستند؛ این باعث اعتماد گوگل می‌شود و می‌تواند رتبه سایت شما را بهتر کند.
90. تعداد صفحات لینک‌دهنده

تعداد صفحاتی که به شما لینک‌داده‌اند (حتی اگر این صفحات همه بر روی یک دامنه قرار گرفته باشد) روی سئو سایت تاثیر خواهد داشت.
91. متن (Anchor Text) لینک‌ها

همانطور که در الگوریتم اصلی گوگل نیز توضیح داده شده است: متن لینک‌ها در همان ابتدا می‌تواند موضوع صفحه لینک‌شده را مشخص کند.

این گزینه نسبت به قبل، از اهمیت کمتری برخوردار است (حتی اگر زیاد از یک کلمه استفاده شود، گوگل ممکن است به عنوان اسپم شناساییش کند)؛ اما هنوز هم می‌تواند به گوگل نشان دهد که این متن به چه صفحه‌ای و با چه موضوعی مرتبط است.
92. تگ ALT (برای لینک‌های تصویری)

همانطور که می‌دانید تگ ALT تصاویر، مانند انکرتکست عمل می‌کند. می‌توانید در تگ alt از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا کاربران از طریق تصاویر هم به سایت شما برسند.
93. لینک‌های حاصل از دامنه‌های .edu و .gov

مت کاتز اشاره می‌کند، که دامنه‌های سطح بالا (TLD) فاکتور رتبه‌بندی سایت نیستند و گوگل گفته است که بیشتر بک‌لینک‌ از این دامنه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. با اینحال، این مورد مانع از این نمی‌شود که سئوکاران اهمیتی به دامنه‌های سطح بالا ندهند.
94. اعتبار صفحه لینک ‌دهنده

اعتبار صفحاتی که به شما لینک می‌دهند (PageRank) از همان روزهای اول گوگل تا الان جزو مهم‌‎ترین فاکتورهای سئو بوده و هست!

    گوگل می‌گوید: مطمئن شوید که بقیه صفحات به شما لینک می‌دهند.

لینک‌ها کمک می‌کنند که ربات‌های گوگل سایتتان را پیدا کنند و رتبه بهتری در نتایج به آن بدهند! گوگل هنگام نشان دادن نتایج برای یک عبارت جستجوشده، از تکنیک مطابقت متن استفاده می‌کند تا صفحه‌هایی را به شما نشان دهد که مهم و مرتبط با کلمه سرچ شده هستند!

گوگل یک لینک از صفحه A به صفحه B را به عنوان یک رای از صفحه A به B تفسیر می‌کند! این لینک‌ها اعتبار را از صفحات لینک‌دهنده به صفحات گیرنده منتق می‌کنند.
95. اعتبار دامنه لینک شده

اعتبار دامنه‌ای که به شما لینک می‌دهد، ممکن است نقش مستقلی در ارزش لینک‌ها داشته باشد.
96. لینک گرفتن از رقبا

اگر از رقبا یا سایت‌هایی لینک دریافت کنید که رتبه یکسانی با شما در نتایج گوگل دارند، یا با شما در یک صفحه از نتایج قرار گرفته‌اند، برای رتبه‌بندی در یک کلمه خاص بارزش‌تر است.
97. گرفتن لینک از سایت‌های صنعت خود

بسیاری از سئوکاران بر این باورند که تا زمانی که سایت‌های مورد انتظار در حوزه کاریتان به شما لینک ندهند، گوگل به شما اعتماد کامل پیدا نمی‌کند.
98. بک لینک از همسایگی بد

بک‌ لینک‌هایی که از همسایگی بد به دست می‌آیند ممکن است به سایت شما آسیب بزنند. منظور از همسایگی بد همان وبسایت‌هایی هستند که به منظور لینک‌سازی ساخته شده‌اند و هیچ محتوای دیگری ندارند؛ این سایت‌ها به لینک فارم‌ (Link Farms) معروفند.
99. پست مهمان

هرچند پست مهمان می‌تواند بخش مهمی از کمپین سئو کلاه سفید باشد؛ اما لینک‌های به دست آمده از پست‌های مهمان (به خصوص لینک‌هایی که در بخش بیوگرافی نویسنده قرار می‌گیرد) ممکن است به اندازه لینک‌های متنی با ارزش نباشد.

دقت کنید که پست‌های مهمان زیاد می‌‌تواند سایت شما را دچار مشکل کند.
100. لینک‌‌های تبلیغاتی

طبق قوانین گوگل، لینک‌های تبلیغاتی باید نوفالو باشند. اگر چه که احتمالاً گوگل می‌تواند لینک‌های فالو و نوفالو را در تبلیغات تشخیص دهد و آن‌ها را فیلتر کند.
101. اعتبار صفحه اصلی

لینک گرفتن از صفحه اصلی یک سایت، می‌تواند نقش مهمی در ارزیابی سایت داشته باشد؛ مسلماً چنین لینکی ارزش زیادی دارد.
102. لینک‌های Nofollow

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو لینک‌های Nofollow هستند. گوگل در این‌باره می‌گوید:

    به طور کلی، ما این لینک‌ها را دنبال نمی‌کنیم.

که همین جمله نشان می‌دهد گوگل این کار را حداقل در برخی موارد خاص انجام می‌دهد. داشتن تعداد خاصی از لینک‌های Nofollow نشان‌ می‌دهد که لینک‌سازی شما طبیعی است.
103. تنوع در نوع لینک‌ها

وقتی که درصد زیادی از لینک‌های شما از یک منبع باشد (همچون پروفایل انجمن، دیدگاه های ارسال شده در یک وبلاگ) برای گوگل غیر طبیعی است و ممکن است فکر کند شما در حال اسپم کردن هستید. از طرف دیگر، لینک‌هایی که از منابع متنوع به دست می‌آیند، نشانه لینک‌های طبیعی یک وب‌سایت است.
104. لینک‌های حمایت‌شده (Sponsored) یا تولیدشده توسط  کاربر (UGC)

کلماتی همچون Sponsored Links، Sponsered و Link Partners ممکن است تأثیر متفاوتی با یک لینک معمولی دارند (لینک‌های حمایتی معمولاً ارزش کمتری دارند).

می‌توانید در مقاله «انواع لینک‌ها» با 4 نوع لینکی که گوگل می‌شناسد، آشنا شوید/
105. لینک‌های داخل متن محتوا

لینک‌هایی که در داخل محتوای سایت قرار می‌گیرند بسیار قدرتمندتر از لینک‌هایی هستند که در صفحات خالی یا جای دیگری از صفحه قرار می‌گیرند.
106. تعداد بیش از حد ریدایرکت 301 (تغییر مسیر) به صفحه

تعدا زیاد بک‌لینک‌هایی که از ریدایرکت 301 به دست می‌آیند، باعث ضعیف شدن پیج رنک خواهند شد.
107. انکرتکست لینک‌های داخلی

انکرتکست لینک‌های داخلی یک سیگنال مرتبط بودن برای گوگل است. هرچند گفته می‌شود که لینک‌های داخلی وزن کمتری نسبت به انکرتکست لینک‌هایی دارند که از سایت‌های خارجی به شما داده می‌شوند.
108. اختصاص دادن عنوان لینک

عنوان لینک (متنی که به هنگام نگه داشتن موس بر روی لینک ظاهر می‌شود) نیز به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن ضعیف برای رتبه‌بندی گوگل به کار می‌رود.
109. TLD کشوری که دامنه به آن ارجاع شده است

دریافت لینک از دامنه‌های سطح بالای یک کشور (مانند .ir یا .de) ممکن است به رتبه‌بندی بهتر سایت در جستجوهایی که در آن کشور انجام می‌شود، کمک کند.
110. محل لینک در محتوا

لینک‌هایی که در شروع محتوا قرار دارند نسبت به لینک‎هایی که در آخر محتوا، ارزش بیشتری دارد.

موقعیت لینک در محتوا
111. موقعیت لینک در صفحه

محل لینک در صفحه هم خیلی مهم است. به طور کلی، لینک‌هایی که در محتوای صفحه قرار می‌گیرد، قدرتمندتر از لینک‌هایی است که در فوتر یا سایدبار واقع شده است.
112. مرتبط بودن دامنه لینک‌شده

اگر از سایت‌هایی بک‌لینگ بگیرید که حوزه تخصصی مشابه دارند، ارزش و قدرت آن نسبت به سایتی که هیچ ارتباطی به شما ندارد، بیشتر است! به همین خاطر نیز استراتژی سئوی موثر بر روی به دست آوردن لینک‌های مرتبط تمرکز دارد.
113. میزان مرتبط بودن صفحه

لینک‌های حاصل از صفحاتی که به محتوای صفحه شما نزدیک‌تر است (موضوع یکسانی دارید)، قدرت بیشتری نسبت به لینک‌های به دست آمده از صفحات غیرمرتبط دارد.
114. کلمات کلیدی در عنوان

گوگل خیلی دوست دارد که از صفحاتی لینک بگیرید که کلمه کلیدی شما در عنوان صفحه لینک‌دهنده وجود داشته باشد. (لینک از یک سایت حرفه‌ای به یک سایت حرفه‌ای دیگر).
115. سرعت لینک مثبت

سایتی که سرعت دریافت لینک مثبت دارد، معمولاً نتایج بهتری در موتورهای جستجو دریافت می‌کند؛ چون نشان می‌دهد که سایت شما در حال محبوب شدن است. سرعت دریافت لینک وقتی مثبت است که در یک بازه زمانی خاص مثلاً ماهانه، تعداد بک‌لینک‌ها بیشتر شده باشد!
116. سرعت لینک منفی

سرعت دریافت لینک منفی می‌تواند به شدت رتبه‌بندی را کاهش دهد، زیرا نشان‌دهنده کاهش محبوبیت است.
117. گرفتن لینک از صفحات HUB

گرفتن لینک از صفحاتی که به عنوان منابع دسته اول (HUB) شناخته می‌شوند یک فاکتور مهم رتبه‌بندی گوگل و سئو است.
118. بک‌لینک از سایت‌های معتبر

بک‌لینک از سایت‌های معتبر نسبت به سایت‌هایی کوچک و ناشناخته، اعتبار بیشتری به شما منتقل می‌کند.
119. لینک از ویکیپدیا

اگرچه این نوع لینک‌ها nofollow هستند، اما بیشتر افراد معتقدند به دست آوردن لینک از ویکیپدیا می‌تواند به اعتماد و اعتبار سایتتان در موتورهای جستجوگر بیفزاید.
120. کلمات اطراف لینک

کلماتی که در اطراف بک‌لینک‌های شما ظاهر می‌شوند به گوگل کمک می‌کنند موضوع صفحه و محتوای سایت را بهتر تشخیص دهد.
121. سن بک‌لینک

بر اساس مستندات گوگل، لینک‌های قدیمی‌تر قدرت رتبه‌بندی بیشتری نسبت به بک لینک‌های جدید دارند.
122. بک‌لینک از سایت‌های واقعی در مقابل سایت‌های ساختگی

به خاطر وجود شبکه‌های وبلاگ‌نویسی متعدد، گوگل برای لینک‌هایی ارزش بیشتری قائل است که از سایت‌های واقعی به دست می‌آیند. موتورهای جستجو معمولاً از سیگنال‌های نام تجاری و میزان تعامل کاربران تشخیص می‌دهند که یک سایت واقعی است یا نه.
123. پروفایل و مشخصات لینک‌های طبیعی

سایتی که لینک‌های طبیعی دارد رتبه‌ بالاتری خواهد داشت و به روزرسانی‌ها گوگل مشکلی برای رتبه آن ایجاد نخواهند کرد؛ ولی گوکل بارها گفته سایت‌هایی که با تکنیک‌های کلاه سیاه سئو برای ساخت لینک استفاده کرده باشند، رتبه خود را از دست خواهند داد.
124. لینک‌های متقابل

گوگل تبادل لینک‌ بیش از حد از را به هیچ‌وجه نمی‌پسندد و همیشه توصیه کرده است که وب‌سایت‌ها از ساخت چنین لینک‌هایی پرهیز کنند.
125. لینک‌های تولیدشده توسط کاربران (UCG)

گوگل می‌تواند لینک‌های UCG را از لینک‌های واقعی صاحب سایت تشخیص دهد. مطمئناً گوگل ارزش بیشتری برای لینک‌هایی که در Wordpress.com ایجاد شده‌اند، قائل است تا لینک‌هایی که بر روی bestvideosever.wrodpress.com ایجاد می‌شوند.
126. لینک از ریدایرکت 301

لینک‌هایی که از تغییر مسیر 301 به دست می‌آیند، ممکن است کمی از اعتبارشان را از دست بدهند. بنابراین نسبت به لینک‌های مستقیم ارزش کمتری دارند. با اینحال مت‌کاتز می‌گوید ارزش لینک‌های 301 شبیه به لینک‌های مستقیم است.
127. استفاده از سایت Schema.org

صفحاتی که از میکروفرمت‌ها پشتیبانی می‌کنند (سیستم امتیازدهی) ممکن است رتبه بهتری داشته باشند. این امر منجر به افزایش مستقیم رتبه یا نرخ کلیک بیشتر می‌شود.

استفاده از اسکیما در سئو

از آنجایی که اسکیما تأثیر زیادی روی سئو سایت دارد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نشانه‌گذاری کنیم؟» از وبلاگ نوین یخوانید.
128. رتبه اعتماد سایت لینک‌دهنده

اعتماد و اعتبار سایتی که به شما لینک می‌دهد معمولاً مشخص می‌کند که چقدر اعتماد و اعتبار به سایت شما منتقل شده است.
129. تعداد لینک‌های خروجی در یک صفحه

اگر از صفحه‌ای لینک بگیرید که هزاران لینک خروجی دارد، تأثیر کمتری در رتبه سایت شما خواهد گذاشت، نسبت به صفحاتی تعداد لینک‌های خروجی انگشت شماری دارند.
130. لینک در انجمن‌ها

به خاطر اینکه در انجکمن‌ها لینک‌های اسپم زیاد ساخته می‌شود، معمولاً گوگل ارزش زیادی برای لینک‌های حاصل از پروفایل انجمن‌ها قائل نیست.
131. تعداد کلمات محتوای لینک‌دهنده

لینک گرفتن از یک پُست 1000 کلمه‌ای بسیار با ارزش‌تر از لینکی است که از یک پُست 25 کلمه‌ای گرفته شده است.
132. کیفیت محتوای لینک‌دهنده

لینک‌های حاصل از محتوای ضعیف ارزش زیادی ندارند. لینک‌های حاصل از محتوای با کیفیتی که حاوی عناصر چند رسانه‌ای است تأثیر بهتر و بیشتری بر روی رتبه‎‌بندی سایت دارد.
133. لینک‌های صفحات ویژه (Sitewide)

مت کاتز تایید کرده است که لینک‌های حاصل از صفحات یک سایت، فشرده شده هستند و یک لینک محسوب می‌شوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 937
  • بازدید کلی : 3,181