loading...
آموزش سئو
آی تی من بازدید : 20 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

اگر راجع به سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر مطالعه کرده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که گوگل هم اکنون نزدیک به 200 عامل مهم رتبه‌بندی در الگوریتم‌های خود استفاده می‌کند. این فاکتورها چه چیزی هستند و چه تآثیری بر روی رتبه سایت دارند؟

در این مقاله قصد داریم لیست کاملی از این عوامل و فاکتورها را ارائه کنیم. برخی از این فاکتورها تأیید شده‌اند و برخی بحث برانگیزند. اما همه این عوامل را به طور کامل بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.
عوامل رتبه‌بندی مربوط به دامنه

عوامل رتبه بندی گوگل مربوط به دامنه
1. طول عمر دامنه

مت کاتز در این باره می‌گوید:

    تفاوت دامنه‌ای که شش ماه از زمان ثبت آن می‌گذرد با دامنه‌ای که یکساله است چندان زیاد نیست.

به عبارت دیگر، گوگل به سن دامنه اهمیت می‌دهد، اما میزان اهمیتش چندان زیاد نیست.
2. استفاده از کلمات کلیدی در دامنه

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه شاید تأثیرش زیاد نباشد اما همچنان به عنوان یک سیگنال مرتبط برای گوگل عمل می‌کند. مهم تر از همه این است که موتورهای جستجو، کلمات کلیدی که در نام دامنه وجود دارند را به صورت برجسته نمایش می‌دهند.
3. اولین کلمه کلیدی در دامنه

دامنه‌ای که با کلمه کلیدی هدف شروع می‌شود، نسبت به دامنه‌هایی که هیچ کلمه کلیدی در خود ندارند یا کلمۀ کلیدیشان در آخر یا وسط دامنه است، یک سرو گردن بالاتر هستند.
4. مدت زمان ثبت دامنه

یکی از کارشناسان گوگل بیان می‌کند:

     دامنه‌های با ارزش اغلب برای چندین سال مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالیکه دامنه‌های کم ارزش به‌ندرت بیش‌تر از یکسال استفاده می‌شوند. بنابراین گوگل تاریخ انقضای یک دامنه را به عنوان یک فاکتور در ارزش و اعتبار سایت در نظر می‌گیرد.

5. کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

تحقیقات وب‌سایت MOZ در سال 2011 نشان داده است که کلمات کلیدی موجود در نام ساب دامین (زیر دامنه) هم می‌تواند در سئو سایت تأثیر داشته باشد.

200 فاکتور مهم رتبه بندی سایت در گوگل
6. تاریخچه دامنه

گاهی گوگل سابقۀ تاریخی سایت‌هایی که قبلاً مالک دیگری داشته را دوباره از نو تنظیم می‌کند. این امر موجب می‌شود لینک‌هایی که به دامنه ارجاع داده شده بود، از بین برود. در موارد خاص هم ممکن است جریمه و پنالتی گوگل از مالک قبلی به شخص جدید منتقل شود.
7. Emd یا دامنه یکسان با کلمه کلیدی

EMD یا Exact Match Domain (دامنه دقیقاً یکسان) به این معنی است که دامنۀ یک سایت دقیقاً همان کلمۀ کلیدی هدف باشد؛ مثلاً Seo.com

یکسان بودن نام دامنه با کلمه کلیدی به گوگل کمک می‌کند که بتواند حوزه کاری شما را تشخیص دهد. البته اگر سایت شما باکیفیت و حرفه‌ای باشد EMD یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می‌شود؛ سایت‌های ضعیف زیاد، این مورد کمکشان نمی‌کند. مت کاتز در سال 2012 در این‌باره گفت:

    تغییراتی که در الگوریتم‌های گوگل اتفاق افتاده، سایت‌های بی‌کیفیتی که از دامنه کاملاً یکسان استفاده می‌کنند را کمتر در نتایج گوگل نمایش می‌دهند.

200 عامل مهم سئو و رتبه بندی سایت در گوگل
8. خصوصی یا عمومی بودن اطلاعات دامنه

وقتی شما یک دامنه برای خود ثبت می‌کنید، اطلاعات شما به عنوان صاحب دامنه در سایت WhoIs ثبت می‌شود. شما می‌توانید این اطلاعات را در حالت خصوصی (private) قرار دهید یا در حالت عمومی (public) باشد که همه بتوانند آن را ببینند؛ اما خصوصی کردن اطلاعات برای گوگل کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد و فکر می‌کند شما دارید چیزی را مخفی می‌کنید. مت کاتز در این باره می‌گوید:
۶ پیامد منفی تخفیف گذاری اشتباه + راهکارهای درست!حتما بخوانید: ۶ پیامد منفی تخفیف گذاری اشتباه + راهکارهای درست!

زمانی که اطلاعات WhoIs  آنها را بررسی کردم، همه آنها دارای سرویس محافظت خصوصی بودند. این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست. اما زمانی که چند فاکتور این‌ چنینی کنار یکدیگر قرار بگیرند، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.
9. جریمه شدن مالک دامنه

اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند، بقیه سایت‌هایی که متعلق به این شخص است را با دقت بیشتری بررسی می‌کند. این‌جا مشخص می‌شود که چرا دامنه سایت و اطلاعات آن برای گوگل مهم هستند.
10. دامنه سطح بالای کشوری (TLD)

داشتن دامنه‌ای که از پسوندهای مخصوص به همان کشور استفاده می‌کند (همچون .ir) رتبه سایت برای آن کشور خاص را بهبود می بخشد، اما در رتبه‌بندی جهانی تأثیری نخواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 923
  • بازدید کلی : 3,167