loading...
آموزش سئو
آی تی من بازدید : 48 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

در غرب وحشی و در اواخر دهه 1990، کم کم تب اینترنت داغ شد و گنگسترهای اینترنتی درباره سئو با هم اختلاف نظر پیدا کردند. اختلاف آنها به قدری بالا گرفت که درنهایت به دو دسته تقسیم شدند:

کلاه سفید و کلاه سیاه !

کلاه سیاه‌ها اعتقاد داشتند باید هرچه سریعتر در گوگل رتبه بالا گرفت. آنها برای بالا آمدن در نتایج جستجو، از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کردند. شعار کلاه‌ سیاه‌ها این بود: هدف، وسیله را توجیه می‌کند! از آن طرف کلاه سفیدها اصرار داشتند که تحت نظارت قانون عمل کنند. آنها هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذاشتند. کلاه سفیدها اعتقاد داشتند دور زدن برای مدت کوتاه و استراتژی در بلندمدت تاثیرگذار است.

نزدیک به 30 سال از این دعوای بزرگ گذشته و حالا این کلاه‌پوش‍ها صاحب بسیاری از کسب و کارها در اینترنت هستند. آنها هنوز هم بر اساس کلاه‌هایی که می‌پوشند، سئوی سایت خود را انتخاب می کنند. پشت این رنگ‌ها، استراتژی‌های کاملا متفاوتی وجود دارد. و این تفاوت آنقدر مهم است که اگر می‌خواهید یک سئوی درست برای سایتتان داشته باشید، باید آن را درک کنید.
یک دلیل قانع کننده برای اینکه تا آخر بخوانید!

همان اوایل که جرقه‌های اختلاف داشت در بین گنگسترهای غرب وحشی زده می‌شد، تعدادی از آنها بودند که هیچ تمایلی برای دانستن قوانین نداشتند. آنها مطمئن بودند که دارند راه درست را می‌روند و هیچوقت دست از پا خطا نخواهند کرد. اما حالا آنها کجا هستند؟ آنها هیچ جا نیستند چون گوگل آنها را تبهکار تشخیص داد و مجازاتشان کرد! پس اگر به خودتان مطمئنید و هنوز فکر می‌کنید که هر آنچه باید درباره سئوی سایت، را می‌دانید، هشدار می‌دهم که با نخواندن این مقاله احتمال دستگیر شدنتان به عنوان یک کلاه سیاه زیاد است.
سئوی کلاه سیاه چیست؟

توصیه ایمنی: با صرف یک مقاله‌ی 20 دقیقه‌ای، زحمات چندین ساله خود را بیمه کنید.

سئوی کلاه سیاه، یک عمل مجرمانه برخلاف قوانین موتورهای جستجو است و برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در غرب وحشی یک ضرب‌المثل وجود دارد که می‌گوید: عاقبت تبهکاران یا زندان است و یا قبرستان! سئوی کلاه سیاه هم یک روش‌ تبهکارانه است و نه‌تنها به رتبه‌بندی سایت شما کمکی نمی‌کند، بلکه اغلب با مجازات غم‌انگیز موتورهای جستجو پایان می‌یابد. سئوی کلاه سیاه تکنیک‌های بسیاری دارد مانند: تکرار بی مورد کلمات کلیدی، مخفی کردن کلمات، خرید و فروش غیرقانونی لینک و ...

ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد هر کسب و کاری حیاتی است، اما یک راه درست و یک راه غلط برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. روش درست آن همان راه قدیمی کلاه سفیدهای درستکار است. اگر درباره آن چیزی نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنم اول مقاله 19 تکنیک سئوی کلاه سفید ما را بخوانید. اما روش غلط آن چیست؟ سئوی کلاه سیاه، که یک کلاهبرداری کاملا اشتباه است.

سئوی کلاه سیاه با توجه به الگوریتم‌های گوگل، کلاهبرداری انجام می‌دهد و رتبه‌بندی شما را در گوگل تغییر می‌دهد. به جای حل کردن مسئله سئوی سایت شما، یک شبه راه‌حل ارائه می‌کند و شما را به یک رتبه خوب در گوگل می‌رساند. درست است که در لحظه جایگاه خوبی در گوگل دارید، اما استفاده مداوم از سئو کلاه سیاه، به جایگاه شما در گوگل شدیدا آسیب می‌زند. درست مانند اینکه یک سردرد همیشگی داشته باشید و بجای رفتن پیش دکتر، فقط مسکن بخورید. پس از مدتی مسکن تاثیر خود را از دست می‌دهد. تازه بعدا مجبورید هم سرتان را درمان کنید و هم معده‌تان!

هدف موتورهای جستجو مانند گوگل این است که زمانی که افراد موضوعی را جستجو می‌کنند، بهترین نتایج برای آنها نمایش داده شود. گوگل می‌خواهد مردم یک تجربه جستجوی عالی داشته باشند و مطمئن باشند که نتایج ارائه شده شامل هرزنامه (Spam) نیست. گوگل این کار را یا به صورت خودکار با الگوریتم‌ها و یا به صورت دستی انجام می دهد. تمام تلاش گوگل در این مورد، تشخیص و جریمه کسانی است که تحت عنوان کلاه سیاه، کلاهبرداری می کنند. این جریمه شامل موارد جبران ناپذیر زیر است:

    کاهش شدید رتبه سایت
    حذف همیشگی سایت
    خروج دامنه از کنترل شما

الگوریتم‌های موتور جستجو در طول زمان پیچیده‌تر شده‌اند و تمام تکنیک‌های سئوی سیاه را تشخیص می‌دهند. به همین دلیل است باید در بین کلاه‌ها، از کلاه سیاه دوری کنید.

به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟
ما به شما کمک می‌کنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
تبلیغات گوگل ادز021-41897070داخلی 2

تکنیک‌های کلاه سیاه در سئو را بشناسیم

سئوی کلاه سیاه تکنیک‌های بسیاری دارد و در بسیاری موارد تشخیص دادن آنها کار بسیار سختی است. در یک مقاله‌ی مفصل تمام تکنیک‌های غیراخلاقی این روش را به شما می‌گویم اما حالا و در این مقاله می‌خواهم تعدادی از پرطرفدارترین تکنیک‌های آن را به شما بگویم تا به هر سایتی که رفتید، تبهکاران را شناسایی کنید:
کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

گوگل در این لحظه از همیشه باهو‌ش‌تر است و کلیت محتوای شما هرچه که باشد، آن را شناسایی می‌کند.

در الگوریتم قبلی گوگل، شما باید کلمات کلیدی خود را بارها و بارها در متن تکرار می‌کردید تا گوگل محتوای شما را شناسایی کرده و در دسته‌بندی مناسب قرار دهد. یعنی در گذشته، تکرار کلمات کلیدی بر ارزش محتوای شما اضافه می‌کرد. اما با رونمایی از الگوریتم جدید گوگل، تکرار کلمات کلیدی نه‌تنها فایده‌ای ندارد، بلکه باعث جریمه شدن سایت شما هم می‌شود و رتبه‌ی پایینی در موتورهای جستجو برای شما به ارمغان می‌آورد. اخیرا گوگل برای استفاده از این نوع کلمات یک حد مشخص تعیین کرده است که به آن چگالی کلمات کلیدی می‌گویند.
استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!حتما بخوانید: استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!

این میزان بین 1 تا 3 درصد در هر صفحه می‌باشد. پس نیازی نیست با تکرار مداوم یک کلمه‌ی خاص، اعصاب خواننده‌ها را خرد کنید. در الگوریتم جدید گوگل اگر شما به جای تکرار یک کلمه‌ی کلیدی می‌توانید مترادف آن را هم بکار ببرید. بخاطر داشته باشید که روش تکرار کلمات کلیدی، قدیمی شده است و حالا دیگر به هیچ دردی نمی‌خورد. در صورت ادامه دادن به این کار غلط، گوگل تصور می‌کند که شما دارید او را گول می‌زنید و به عنوان یک کلاه سیاه با شما برخورد جدی می‌کند.

متن زیر یک نمونه درباره استفاده نامناسب از کلمات کلیدی است:

    آژانس بازاریابی نوین، یک آژانس بازاریابی معتبر است. آژانس بازاریابی نوین ارائه دهنده‌ی انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی است. پس اگر برای رشد کسب و کار خود به خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی نیاز دارید، با آژانس بازاریابی نوین تماس بگیرید تا از بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی آژانس بازاریابی نوین بهرمند شوید!

    فکر می‌کنم شما هم با خواندن این چند جمله کلافه شدید! این جور متن‌ها باعث به وجود آمدن یک تجربه کاربری افتضاح می‌شود. در دنیای بازاریابی محتوا یک جُک درباره تولیدکنندگان محتوا وجود دارد که می‌گوید:یک تولید کننده محتوا به یک کافه، کافی‌شاپ، کافه‌من، چای، قهوه، نسکافه، کیک و ... می‌رود! (انگلیسیش بامزه‌تر بود!) تمام این کلمات شبیه هم هستند، اما هیچ ارزشی ندارند، زیرا حتی یک جمله درست و حسابی هم نساختند. درست است که تحقیق کلمات کلیدی بسیار ضروری و حیاتی است، اما استفاده‌ی بیش از حد از این کلمات، ایده خوبی نیست. به جای پر کردن مطالب خود با کلمات کلیدی نامناسب، بر روی ایجاد محتوای مفید تمرکز کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 177
  • بازدید سال : 929
  • بازدید کلی : 3,173